Voor wie? Professionals binnen preventie en gezondheidsbevordering die een brede doelgroep informeren en sensibiliseren rond gezondheid

Wat kan je verwachten? 

Of het nu is om mensen te sensibiliseren over een gezonde leefstijl of om mensen aan te moedigen om deel te nemen aan een gezondheidsactie: sociale marketing biedt heel wat handvaten om een boodschap over gezondheid te laten ‘aanslaan’ bij je doelgroep. Het leert ons dat storytelling werkt, dat je niet bang hoeft te zijn om de kaart van emotie te trekken, dat een duidelijke ‘call to action’ belangrijk is, dat je handig kan inspelen op de sociale norm, en dat het belangrijk is om de juiste kanalen te benutten. Concrete tips helpen je om effectiever, laagdrempeliger en overtuigender te communiceren naar al je doelgroepen, ook degene die je doorgaans moeilijker bereikt.

Na deze vorming neem je heel wat tips en tricks mee waar je mee aan de slag kan om effectiever te communiceren naar je doelgroepen.

Wanneer? 10/09/2024 van 9u30 tot 16u30

Locatie:  Gezond Leven

Prijs:  150 euro

Lesgever(s): Leen Van Brussel

Extra info: lunch is voorzien 

Je kan deze vorming ook aanvragen op maat van jouw bedrijf of organisatie. Wil je deze vorming organiseren voor een groep medewerkers of leden? Contacteer ons dan via onderstaand formulier voor meer praktische info.

Contacteer ons

Voor wie? Professionals

Deze e-learning is er voor alle professionals die willen dat hun aanbod toegankelijk is voor de doelgroep(en) met wie zij werken.  

Wat kan je verwachten?

Je leert aan de hand van praktische oefeningen hoe je aan toegankelijkheid kan werken met de 8 B’s van toegankelijkheid als kader. Je doet inspiratie op over hoe er in organisaties mee wordt omgegaan én je krijgt een praktische tool om jouw eigen aanbod te toetsen.  
En dan ben je in een uurtje helemaal mee met elke B! 

Prijs: Gratis

Voor wie?  Intermediairs/professionals

Gezonde voeding op ooghoogte plaatsen, beloningssystemen voor fietsgedrag, pop-ups die je doen rechtstaan … De ene nudge is de andere niet, zeker wat effectiviteit betreft. De sprekers in deze webinar willen duidelijkheid scheppen in de veelheid aan soorten nudges en hun doeltreffendheid. Je krijgt een recente stand van zaken van het wetenschappelijk onderzoek rond nudging en hoort ook enkele sprekers aan het woord over hun nudgingonderzoek of -materialen.

Wat kan je verwachten? 

Opbouw van de webinar:

  • Nudging binnen gezondheidsbevordering: wat en hoe? (Dr. Lien Van der Biest, Vlaams Instituut Gezond Leven vzw)
  • Nudgen naar gezonder eten, meer bewegen en minder lang stilzitten (Rosa Luyten, Vlaams Instituut Gezond Leven vzw)
  • Effectief nudgen: inzichten uit recent onderzoek (Dr. Lien Van der Biest, Vlaams Instituut Gezond Leven vzw)
  • Is iedereen even vatbaar voor nudging? Onderzoek over nudgeability (Prof. Dr. Denise de Ridder, Utrecht universiteit)
  • Q&A

Deze vorming bestaat uit een opname van een webinar die plaatsvond op 2/12/2021. De opname duurt 2 uur en je kan ze bekijken op een tijdstip naar keuze.

Prijs: Gratis

Voor wie? (Beginnende) gezondheidsprofessionals die vertrouwd willen geraken met gedragsinzichten: medewerkers uit preventie-organisaties, zorgverstrekkers, gezondheidscoaches, beleidsmakers, docenten/studenten hoger onderwijs ...

In deze e-learning kom je te weten welke drempels en hefbomen mensen kunnen ervaren in het nastreven van een gezonde leefstijl. Met deze inzichten ben je beter in staat om effectieve preventieve acties, methodieken of coachings op te zetten. Tijdens deze vorming maak je kennis met het Gedragswiel en leer je de verschillende soorten gedragsdeterminanten kennen.

Wat kan je verwachten?

Je vertrekt in deze e-learning vanuit het Gedragswiel om een beeld te krijgen van de verschillende soorten gedragsdeterminanten. Deze oefen je in via een fictieve casus en tal van oefeningen. Op het einde heb je een goed overzicht van de soorten drempels die gedragsverandering in de weg kunnen staan.

Deze vorming bestaat uit een e-learningmodule die je op je eigen tempo kan doornemen. De e-learning kan bekeken worden op pc, tablet of smartphone. Gemiddelde leestijd: maximaal 1 uur.

Opbouw van de e-learning:

Deel 1: het Gedragswiel

Deel 2: drempels en hefbomen van gedragsverandering

Deel 3: een fictieve casus

Deel 4: oefenen met het Gedragswiel

Prijs: Gratis